۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۶۸۳۸۶۱
کابینه تراز؛

 توان رئیسی در استفاده از مدیران توانمند/ تلاش دشمن در ناامیدی مسئولان از بهبود اوضاع

 توان رئیسی در استفاده از مدیران توانمند/ تلاش دشمن در ناامیدی مسئولان از بهبود اوضاع
استاد حوزه و دانشگاه پرهیز از حاشیه‎ ها، امیدآفرینی، استفاده از مدیران توانمند برای اجرای برنامه ‎ها و تحول ساختاری را از ضرورت‎ های دولت سیزدهم دانست.

حجت الاسلام سید محمدحسین هاشمیان در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا با انتقاد از ناکارآمدی‎های دولت روحانی در تامین معیشت مردم گفت: یکی از مسائل امروز جامعه ما کارآمدی حکمرانی در کشور است.

وی افزود: شبکه تولید و توزیع ارزاق عمومی در برخی مقاطع در دولت دوازدهم ناتوانی داشته است.

مدیر گروه مدیریت راهبردی دانشگاه باقر العلوم (ع) با اشاره به تلاش‏های رئیس جمهور منتخب در چینش هیئت دولت، یک دست شدن و هم ‏افزایی بین قوا را منجر به افزایش کارآیی دولت دانست و اظهار کرد: به اذعان جریانات و شخصیت‏های گوناگون از عباس عبدی تا احمدی نژاد فرصت خوبی در اختیار آیت الله رئیسی برای افزایش و ارتقای کارآمدی دولت قرار گرفته است.

وی با اشاره به عنصر اعتماد عمومی در بیانیه گام دوم انقلاب، امیدآفرینی را از ضرورت‏های رسانه‏ ها و مسئولان ارزیابی و تاکید کرد: با روی کار آمدن آیت الله رئیسی در بین اقشار مردم امیدی برای برطرف شدن مشکلات اقتصادی، مبارزه با فساد اداری و تحول ساختاری پدید امده است؛ حتی افرادی که به هر دلیل در انتخابات 1400 مشارکت نداشتند، نسبت به دولت سیزدهم حسن ظن دارند. این سرمایه بزرگی برای دولت جدید است.

وی با اشاره به تلاش اتاق فکر رسانه ‏های دشمن در امید‏زدایی از مردم و مسئولان بیان کرد: امروز جنگ شناختی دشمن بر روی زدودن امید از مسئولان نسبت به تحول آفرینی در ساختار اداری و مردم نسبت به قدرت حاکمیت در بهبود اوضاع عمومی خصوصاً گشایش اقتصادی متمرکز شده است.

معاون حقوقی و امور مجلس دفتر تبلیغات اسلامی، عزم و اراده دولت جدید در ایجاد تحولات ساختاری با هدف کارآمدسازی سطوح گوناگون مدیریتی از وزارت خانه تا مدیریت‏های میانی و استانی را ستود و گفت: در لایه ‏های مختلف ساختار اداری اصلاحات کارآمد زا نیاز ضروری است.

وی با تاکید بر ضرورت چرخش نخبگان، شایسته سالاری و جوان‏گرایی افزود: امروز نیروهای خوبی برای سطوح مدیریتی کشور داریم. آیت الله رئیسی حتما در صدد ظرفیت‏ سازی برای به کارگیری مدیران لایق انقلابی در لایه‏ های ارشد و حیاتی هستند و در ابعاد سیاست خارجی نیز پخته و همسو با دیدگاه ‏های رهبر معظم انقلاب عمل می‏ کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به توانایی بالای آیت الله رئیسی در به کارگیری استعدادها و دوری از امور فرعی و غیر ضرور در دستگاه قضا گفت: دولت جدید نباید وارد حاشیه ها شود. دولتمردان باید کار جدی و با برنامه داشته باشند، نه نمایش رسانه‏ ای و سیاسی بازی، با سیاسی بازی مشکل مسکن و بیکاری جوانان حل نمی‏ شود. سیستم مدیریت دولتی باید کارآمد شود و بر معضلات فائق آید که یکی از الزامات آن به کارگیری افراد متخصص و حزب اللهی است.

وی با در نظر گرفتن این نکته مهم که امروز مشکل مدیریت کلان کشور، فقدان برنامه یا جهل نسبت به مسائل و مشکلات عمومی نیست، اذعان کرد: امروز فرمانده عملیات لازم داریم؛ توان مدیریتی در اجرای برنامه ‏ها و حل معضلات وجود ندارد. برای ائتلاف در این جهت نیازمند یک اجماع هستیم. امروزه حتی اصلاح طلبان نیز مایل هستند که از چرخه نظام حذف نشوند؛ از این رو مایل به همراهی و همکاری با دولت سیزدهم هستند، دست کم مانع اندازی نخواهند داشت.

حجت الاسلام هاشمیان توان آیت الله رئیسی در درک پیچیدگی‏ها؛ فرماندهی عملیات و به کارگیری مدیران انقلابی کارآمد را در سطح بالایی ازریابی و تاکید کرد: ایشان اخلاص دارند و خدا طبق وعده اش کمک می ‏کند تا مدیران توانمند را به میدان بیاورند و با وجود تحریم‏ ها و کارشکنی دشمنان، اوضاع اقتصادی را بهبود بخشند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
در چینش کابینه دقت شود افراد تندرو قرار نگیرند.
0
0